Obuka za službenike gradske administracije u Kraljevu
6.12.2012. 00h
U Kraljevu je 4 i 5. decembra 2012. godine održana obuka o regulatornoj reformi i pripremi inventara administrativnih propisa u okviru projekta “Unapređenje poslovnog okruženja na lokalnom nivou kroz regulatornu reformu”.
O značaju projekta za građane Kraljeva i poslovnu zajednicu govorila je Jelena Bekčić-Luković, zamenica načelnika Gradske uprave, koja je naglasila da će, nakon sprovedene regulatorne reforme, usluge koje pruža gradska uprava biti efikasnije, kvalitetnije i transparentnije. "Naročitu korist od projekta će imati poslovni sektor, jer će se značajno ubrzati procedure rešavanja zahteva iz oblasti planiranja i izgradnje, imovinsko-pravnih poslova i drugih postupaka koji se odnose na poslovanje", rekla je Jelena Bekčić-Luković.
Dvodnevnoj obuci prisustvovali su članovi novoformirane Radne grupe (načelnici, zamenici načelnika odeljenja), zatim šefovi odseka i službi i službenici koji će aktivno biti angažovani na projektu. Posle prezentacije samog projekta, stručni tim OPTIMUS-a je predstavio metodologiju i faze procesa koje su predviđene projektom. Posebno je obrađena prva faza – priprema inventara administrativnih postupaka u kojoj je detaljno objašnjena uloga službenika i njihova zaduženja.
Pozitivni rezultati koji se očekuju na kraju projekta su izazvali posebno interesovanje učesnika, jer su i sami često korisnici usluga Gradske uprave. To je još jedan razlog što su zainteresovani da se administrativni postupci pojednostave i unaprede čime bi se povećao učinak lokalne administracije. Posebna diskusija je vođena na temu pribavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti, na šta obavezuje zakon, ali se u praksi retko koristi. Učesnici se slažu da se time strankama olakšava postupak, ali da uprava ne raspolaže dovoljnim tehničkim i ljudskim kapacitetima za razmenu dokumenata između odeljenja.
Na kraju obuke, Marina Janković, šefica niške Radne grupe za regulatornu reformu, prezentovala je primer dobre prakse ovog projekta koji je 2009-2010. sproveden u Nišu. Radna grupa u Nišu formirana je kako bi se obezbedilo donošenje kvalitetnih odluka i postupaka ubuduće, vodeći računa o troškovima i vremenu čekanja za privredu i građane, kao i ažuriranje i nadzor elektronskog registra administrativnih postupaka. U planu je da se, na sličan način i u Kraljevu, kroz posebno telo, osigura održivost projekta, a time i da se dugoročno unapredi privredni ambijent.
Najvažnije vesti
Kako rade inspekcije
29.12.2017.
Istraživali smo kako se primenjuje Zakon o inspekcijskom nadzoru i pripremili preporuke za njegovo unapređenje....
Privrednici o inspekcijskom nadzoru
29.11.2017.
Druga fokus grupa - privrednici otvoreno o inspekcijama i Zakonu o inspekcijskom nadzoru...