• Briljantnost bez sposobnosti komuniciranja bezvredna je
    u bilo kakvom poduhvatu.
  • Dobra strana timskog rada je da imaš druge na svojoj strani.
  • Efikasnost se bavi stvarima, a efektivnost ljudima.
    Zato upravljamo stvarima i pružamo podršku ljudima.
  • Prepoznajemo probleme, kako bismo ih rešili.
  • Smanjujemo rizik poslovanja.
  • Unapređujemo poslovanje jednostavnim pravilima.

Obuka za službenike gradske administracije u Kraljevu

6.12.2012. 00h

U Kraljevu je 4 i 5. decembra 2012. godine održana obuka o regulatornoj reformi i pripremi inventara administrativnih propisa u okviru projekta “Unapređenje poslovnog okruženja na lokalnom nivou kroz regulatornu reformu”.

O značaju projekta za građane Kraljeva i poslovnu zajednicu govorila je Jelena Bekčić-Luković, zamenica načelnika Gradske uprave, koja je naglasila da će, nakon sprovedene regulatorne reforme, usluge koje pruža gradska uprava biti efikasnije, kvalitetnije i transparentnije. "Naročitu korist od projekta će imati poslovni sektor, jer će se značajno ubrzati procedure rešavanja zahteva iz oblasti planiranja i izgradnje, imovinsko-pravnih poslova i drugih postupaka koji se odnose na poslovanje", rekla je Jelena Bekčić-Luković.

Dvodnevnoj obuci prisustvovali su članovi novoformirane Radne grupe (načelnici, zamenici načelnika odeljenja), zatim šefovi odseka i službi i službenici koji će aktivno biti angažovani na projektu. Posle prezentacije samog projekta, stručni tim OPTIMUS-a je predstavio metodologiju i faze procesa koje su predviđene projektom. Posebno je obrađena prva faza – priprema inventara administrativnih postupaka u kojoj je detaljno objašnjena uloga službenika i njihova zaduženja.

Pozitivni rezultati koji se očekuju na kraju projekta su izazvali posebno interesovanje učesnika, jer su i sami često korisnici usluga Gradske uprave. To je još jedan razlog što su zainteresovani da se administrativni postupci pojednostave i unaprede čime bi se povećao učinak lokalne administracije. Posebna diskusija je vođena na temu pribavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti, na šta obavezuje zakon, ali se u praksi retko koristi. Učesnici se slažu da se time strankama olakšava postupak, ali da uprava ne raspolaže dovoljnim tehničkim i ljudskim kapacitetima za razmenu dokumenata između odeljenja.

Na kraju obuke, Marina Janković, šefica niške Radne grupe za regulatornu reformu, prezentovala je primer dobre prakse ovog projekta koji je 2009-2010. sproveden u Nišu. Radna grupa u Nišu formirana je kako bi se obezbedilo donošenje kvalitetnih odluka i postupaka ubuduće, vodeći računa o troškovima i vremenu čekanja za privredu i građane, kao i ažuriranje i nadzor elektronskog registra administrativnih postupaka. U planu je da se, na sličan način i u Kraljevu, kroz posebno telo, osigura održivost projekta, a time i da se dugoročno unapredi privredni ambijent.